![]() Standards Bulletin Board |
![]() |
![]() |
|
I. Վերլուծական հիմք. հիմնադրույթներ, սահմանումներ և դասակարգումներ |
2.1.1 Հասկացություններ և սահմանումներ Վերլուծական հիմք: ՀՀ ԱԱԳԻ-ի հաշվարկման մեթոդաբանությունը մշակվել է համապատասխան " Արտադրողների գների ինդեքսի ձեռնարկ .տեսություն և կիրառում, 2004"( ԱՄԿ/ԱՄՀ/ՏՀԶԿ/ՄԱԿ ԵՏԽ/ՀԲ) ձեռնարկի : Սահմանում. Գների ինդեքսը ներկայացնում է արդյունաբերական արտադրանքի գների փոփոխությունը (անկախ նրա նշանակությունից) և արտացոլում ընտրանքային կարգով ընտրված կազմակերպություններում, որոշակի ժամանակաշրջանի ընթացքում անփոփոխ բնութագրերով` արտադրված արտադրանք-ներկայացուցիչների հավաքակազմի զուտ գնային փոփոխությունը: 2.3.1 Դասակարգում/Հատվածավորում Դասակարգում. Արտադրողների գների ինդեքսի դասակարգումը կատարվում է համապատասխան Տնտեսական գործունեության տեսակների դասակարգչի (ՏԳՏԴ), խմբ. 2: |
II. Տվյալների ընդգրկունություն |
2.2.1 Ընդգրկունություն Տվյալների
ընդգրկունություն
Ճյուղային ընդգրկունություն:
Արտադրանքի ընդգրկունություն: Ինդեքսի հաշվարկման համար ընտրված արտադրանքներն ապահովում են ՏԳՏԴ համապատասխան բաժին, հատված, խումբ, դաս մակարդակներում ներկայացուցչականությունը: Աշխարհագրական ընդգրկունություն: Ընդգրկվում է Հայաստանի Հանրապետության ողջ տարածքը: Չներառվող գործարքներ ԱԱԳԻ-ն չի ներառում գործարքները մեկ կազմակերպության սահմաններում և սեփական կարիքների համար արտադրված արտադրանքների գները: |
III. Հաշվապահական հաշվառման կանոններ |
2.4.1 Գնահատում Գների տեսակները: Ընթացիկ ամսում արտադրված արտադրանքի միջին կշռված փաստացի բացթողման գինն առանց ավելացված արժեքի հարկի, ակցիզային և այլ հարկերի: 2.4.2 Հաշվառման սկզբունք Գների դիտարկման ժամկետը: Գների գրանցումը կազմակերպություններում կատարվում է յուրաքանչյուր ամիս, պաշտոնական վիճակագրական հաշվետվական ձևի հիման վրա: Գրանցվում է տվյալ ամսվա ընթացքում ձևավորված արտադրանքի միջին կշռված գինը: |
IV. Հիմնական տվյալների աղբյուրների բնութագրեր |
3.1.1 Սկզբնական տվյալների հավաքման ծրագիր Կշիռների սկզբնաղբյուրները: Լասպեյրեսի ինդեքսների ագրեգացման համար կշիռների սկզբնաղբյուր են հանդիսանում ճյուղային վիճակագրական հետազոտությունների արդյունքում ստացված արդյունաբերական արտադրանքի արժեքի ընդհանուր ծավալի մասին տվյալները: Կազմակերպությունների ընտրանքը: Ընտրանքային հետազոտության ժամանակ ընտրվում են այն արդյունաբերական միավորները, որոնց կողմից թողարկված արտադրանքի գործող գներով ծավալների տեսակարար կշիռները (ՏԳՏԴ խմբ.2)-ի համապատասխան դասում կազմում են 5 և ավելի տոկոս: Արտադրատեսակների/գործարքների ընտրանքը: Արտադրանք-ներկայացուցիչների ընտրանքն իրականացվում է օգտագործելով ներկայացուցչականության սկզբունքը կոնկրետ կազմակերպության համար: Որպես ներկայացուցչականության չափանիշ ընտրված արտադրատեսակների գների գրանցման համար կարող է հանդիսանալ տեսակարար կշռի ցուցանիշը` ներկայացրած ապրանքախմբի ապրանքային թողարկման մեջ: Ապրանք/գործարքների առանձնահատկությունները: Ընտրված արտադրանքը մանրամասնեցվում է ըստ արտադրատեսակների (արտադրանք -ներկայացուցիչների) տեխնիկական բնութագրերի: Ընտրանքի չափը: Գների դիտարկումը կատարվում է արդյունաբերական 507 բազային կազմակերպություններում` 549 անվանում արտադրանքների (2490 արտադրանք–ներկայացուցիչների) գծով: Տվյալների հավաքման եղանակները: Կազմակերպությունները, սահմանված կարգով, ներկայացնում են լրացված հաշվետվական ձևերը տարածքային վիճակագրության բաժիններ, մարզային գործակալություններ կամ ՀՀ ՎԿ-ի կենտրոնական գրասենյակ: 3.1.2 Սկզբնական տվյալների սահմանում, ընդգրկունություն, դասակարգում, գնահատում և գրանցման ժամկետ Ամսվա ընթացքում արտադրված արտադրանքի միջին կշռված փաստացի բացթողման գինը (առանց ավելացված արժեքի հարկի, ակցիզային և այլ հարկերի) գրանցվում և ստուգվում է : Տվյալների սկզբնաղբյուրները համապատասխանում են ԱԱԳԻ վիճակագրության սահմանումներին, ընդգրկվածությանը և դասակարգմանը: 3.1.3 Սկզբնական տվյալների ժամանակայնություն Կազմակերպությունները մինչև հաշվետու ժամանակաշրջանին հաջորդող ամսվա 10-րդ օրը տվյալները ներկայացնում են տարածքային վիճակագրության բաժիններ, մարզային վարչություններ կամ ՀՀ ՎԿ-ի կենտրոնական ապարատ: 15-րդ օրը մարզային գործակալությունները տվյալները փոխանցում են ՀՀ ՎԿ-ի կենտրոնական գրասենյակ: 3.2.1 Սկզբնական տվյալների գնահատում Կազմակերպությունների կողմից ներկայացվող հաշվետական ձևերի թվաքանակը և փաստացի ներկայացման ժամկետները գրանցվում են յուրաքանչյուր ամիս: Տարվա ընթացքում անցկացվում է մոնիթորինգ չաշխատող կազմակերպությունների թողարկած կամ երկարատև ժամանակով արտադրությունը դադարեցրած արտադրատեսակների վերաբերյալ, դրանք նոր համանման արտադրատեսակներով փոփոխելու նպատակով: Տվյալների համապատասխանության ստուգման, մուտքագրման ժամանակ նախորդ ժամանակաշրջանի հետ կատարվում է տեղեկատվության ոչ տրամաբանական փոփոխությունների ստուգում:
|
V. Տվյալների հավաքման և մշակման գործընթացներ |
3.3.1 Սկզբնական տվյալների վիճակագրական մեթոդներ Բացակայող գների արտացոլումը: Բացակայող գների դեպքում օգտագործվում է գնահատված կամ հաշվարկային գների մեթոդը մինչև փաստացի գների մասին տվյալների ի հայտ գալը: Բացակա արտադրատեսակի գնի հաշվարկման համար օգտագործվում է համանման արտադրատեսակների գների միջին երկրաչափականի փոփոխությունը, իսկ ավելի բարձր մակարդակներում` գների միջին փոփոխությունների մեծությունները (գների ինդեքսները): Փոխարինվող ապրանքների ընտրանքը: Արտադրատեսակի փոխարինումը համանման նոր արտադրատեսակով: Որակական տարբերության ուղղում: Ուղղումներ չեն կատարվում: Նոր արտադրատեսակների ներառում: Իրականացվում է է բազիսային ժամանակահատվածի փոփոխության ժամանակ: 3.3.2 Վիճակագրական այլ գործընթացներ Ընթացիկ ինդեքսի կշիռների ժամանակաշրջանը: Ընթացիկ ինդեքսների համար կշիռների ժամանակաշրջանը 2019թ է: Կշիռների նորացման հաճախականությունը: Կշիռները նորացվում են 3-5 տարին մեկ անգամ: Կարող են վերանայվել նաև կառուցվածքային համամասնությունների էական փոփոխությունների դեպքում: Ամենացածր կարգի ինդեքսների հաշվարկ: Արտադրանքի կազմում ներառված արտադրատեսակների գների միջին երկրաչափականների հարաբերությունն է: Ագրեգացման բանաձև: Արտադրանքների ինդեքսի ավելի բարձր մակարդակների ագրեգացման համար օգտագործվում է Լասպեյրեսի բանաձևը: Ագրեգացման կառուցվածքը: Ըստ արտադրանքի դասակարգչի ըստ գործունեության տեսակների (ԱԴԳՏ)` արտադրանք և ըստ ՏԳՏԴ-ի` բաժին, հատված, խումբ, դաս և ընդամենը ` ՀՀ ագրեգացման մակարդակների: Արտադրանքի ինդեքսները ագրեգացվում են ենթաճյուղերով և ճյուղերով: Արժեքի կշիռների ժամանակաշրջանի և բազիսային ժամանակաշրջանի համաձայնեցումը: Արժեքի կշիռների ժամանակաշրջանը և բազիսային ժամանակաշրջանը համաձայնեցվում են: Հաշվարկային ժամանակաշրջան: Ինդեքսի բազիսային ժամանակաշրջանն է` 2019=100 : Ինդեքսների սեզոնային ուղղումներ: Սեզոնային տատանումների հետ կապված ուղղումներ չեն կատարվում: 3.4.1 Միջանկյալ արդյունքների արժանահավատության ստուգում Արտադրանքի տեսակների որոշ ցուցիչներ համեմատվում են արդյունաբերության վիճակագրության հետ: 3.4.2 Միջանկյալ տվյալների գնահատում Գների ստուգումը: Ոչ տրամաբանական գնային փոփոխությունները ստուգվում են նախորդ ժամանակաշրջանում հաշվետու միավորի նույնանուն արտադրանքի գների հետ: Տվյալների մշակման ստուգումը: Յուրաքանչյուր ամիս կատարվում է տեղեկատվության, առանձին ինդեքսների թվաբանական և տրամաբանական ստուգում:
|
VI. Այլ |
5.1.5 Տվյալների տարածում/ տրամադրում ըստ պահանջի Վիճակագրական գաղտնիք չհանդիսացող տվյալները, որոնք չեն հրապարակվում, սակայն հնարավոր է ստանալ տվյալների հիմնապաշարից (բազա), տրամադրվում են ըստ պահանջի: 5.3.2. Փաստաթղթերի և ծառայությունների համացանկի (կատալոգ) առկայություն Համաձայն վիճակագրական ծրագրի, յուրաքանչյուր տարի ՎԿ-ն հրապարակում և
տարածում է Վիճակագրական հրապարակումների համացանկ (կատալոգ): Համացանկը
պարունակում է մանրամասն և հստակ գծագրված տեղեկատվություն ՎԿ թղթային
տարբերակով հրապարումների վերաբերյալ: Համացանկը ներկայացնում է
յուրաքանչյուր հրապարակման վերնագիրը` համառոտ բովանդակությամբ,
պարբերականությունը և հրապարակման օրը: |